پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3669
-
الف
+

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری

در این بسته خبری، مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری خواهیم داشت.

در این بسته خبری، مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری 24 ساعت گذشته ایران و جهان خواهیم انداخت.

به گزارش آی‌فیلم، در سی و هشتمین دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش سینمای سعادت ۱۲ فیلم خارجی و سه فیلم ایرانی مورد داوری قرار خواهند گرفت. فیلم‌های ایرانی راه‌یافته به بخش آثار بلند سینمای سعادت عبارتند از «میجر» به کارگردانی احسان عبدی‌پور، «شهربانو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی و «گیسوم» به کارگردانی نوید به‌تویی.

فراخوان شرکت در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» امروز منتشر شد. این دوره از «سینماحقیقت» آذرماه ۱۴۰۰ در صورت فراهم شدن شرایط و واکسیناسیون عمومی، به شکلی فیزیکی و آنلاین برگزار می‌شود، در غیر این صورت مانند چهاردهمین دوره، جشنواره آنلاین برگزار خواهد شد. ثبت نام اینترنتی از اول خردادماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ مردادماه ادامه دارد.

نسخه‌ای از فیلم سینمایی «گاو»، ساخته داریوش مهرجویی که هفت سال پیش مرمت شده و پیش از این در پاریس به نمایش درآمده است، در برلین هم روی پرده خواهد رفت. فیلم «گاو» با مشارکت و همکاری سازمان سینمایی، فیلم‌خانه ملی ایران و لابراتوار پیشگامان سینمای آریا، هفت سال پیش مرمت و تصحیح رنگ و نور شد و نخستین نمایش نسخه مرمت شده و دیجیتال این فیلم کلاسیک سینمای ایران در سینما رفله پاریس صورت گرفت.

جدیدترین دیوار نگاره میدان فلسطین با موضوع «مقاومت فلسطین و پیروزی قریب الوقوع قدس» رونمایی شد. این دیوار نگاره در ابعاد ۲۰ در ۱۰ با نقش پرچم کشور فلسطین و جمله «پیروزی نزدیک است» هم اکنون نصب شده است.

فیلم کوتاه قرمز آبی «Blue Red» به کارگردانی احسان نصری و تهیه‌کنندگی اکرم خوشوقت در کمتر از یک هفته به سه جشنواره جهانی راه یافت. این فیلم، منتخب دو فستیوال Newyork-istanbul و Golden Bridge Istanbul شد و همزمان فینالیست سومین سالِ جشنواره بین‌المللی Assurdo میلان-ایتالیا و مورد تحسین از سمت داوران این جشنواره قرار گرفت.

روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت اعلام کرد طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با مرکز بهداشت شمال تهران برای سهولت امر واکسیناسیون هنرمندان پیشکسوت عضو موسسه، فرآیند واکسیناسیون هنرمندان پیشکسوت بالای 75 سال که عضو موسسه هستند روز سه‌شنبه  28 اردیبهشت‌ماه، در محل موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام خواهدشد.

بیشتر بخوانید:

جایگزین ویژه «از سرنوشت» مشخص شد

تماشای قسمت آخر ماه و پلنگ را از دست ندهید

ا.ا / ص.گ

نظر شما
ارسال نظر